Blog Archive
-
2012
(919)
- Ιουνίου(143)
-
Μαΐου(644)
- Συμβουλές για ένα λαμπερό χαμόγελο
- Η στρογγυλή «Θεά» του Euro
- Ο Ζιρού οδηγός στο WRC! (vid)
- Το Skype θα ενσωματωθεί στα Windows
- Με «καυτό» μπικίνι η Δήμητρα Αλεξανδράκη!
- Παρολίγον… γκολάρα! (vid)
- Πρωινό σεξ: Τι πραγματικά σκέφτονται για αυτό οι γ...
- Η καλύτερη πρόταση γάμου, ever! (vid)
- Η «καρδιά» του Euro χτυπά στην ΕΡΤ
- Άνοιξε τα… «φτερά» της η Ιωάννα Ντέντη
- «Στη Red Bull για το υπόλοιπο της καριέρας μου»
- Αυλαία στη συνεργασία Νανάς Παλαιτσάκη - zougla.gr
- Οι Anonymous απειλούν να χτυπήσουν το Grand Prix;
- Ποδοσφαιρικές «ποδιές»… απλά μαγεία! (vid)
- Με «μισό» πόδι στους τελικούς οι Χιτ
- Πώς θα καλύψετε τα κόκκινα μάτια
- Δουλειά στα ουράνια!
- 'Ένας άγριος καουμπόης... δυο ετών!
- Έκαναν το 2-0 οι Σπερς
- Οι εμφανίσεις και τα γήπεδα του Euro 2012
- Η πιο «καυτή» παρέα (pic)
- Το εντυπωσιακό τρέιλερ του BBC ενόψει EURO 2012 (v...
- Το νέο Scirocco GTS (pic)
- Ο Έκλεστον θέλει F1 στη Δραπετσώνα!
- Η Nicole Scherzinger γίνεται ξανά pussycat για το ...
- Μπαλοτέλι: "Αν μου πετάξουν μπανάνα θα τους σκοτώσω"
- Εκτέλεση φάουλ με... θέατρο! (vid)
- Κούρσα για εφτά… άλογα
- Κλαίνε οι γυναίκες... «πέφτουν» οι άντρες
- Λεοπάρδαλη έπεσε σε δεξαμενή
- Οι τελικές 23άδες των 16 ομάδων του Euro 2012
- Κάψτε θερμίδες... στο κρεβάτι
- Ιταλία: 17 νεκροί απο το σεισμό και ψάχνουν για επ...
- Το μεγαλείο της άγριας φύσης
- Διακοπές στη νησί της καρδιάς για… λίγους!
- Πωλούνται… οπαδοί!
- Το Volvo V40 έχει αερόσακο ακόμη και για τον πεζό!
- Η άσκηση μειώνει το άγχος
- Ferrari καλεί Φέτελ (;)
- Το μοντέλο της Lamborghini γίνεται πιο άγριο από ποτέ
- Οι 7 λόγοι για να σταματήσουμε τις εξαντλητικές δί...
- Η χαμένη ευκαιρία της χρονιάς! (vid)
- Πρόταση γάμου στην… άμμο!
- Στην Τσέλσι ο Αζάρ!
- Το πρώτο βήμα για το Μαϊάμι
- Η αγαπημένη μας μουσική επιδρά σαν ναρκωτικό
- Πέντε συμβουλές για να μην φεύγεις από το γυμναστήριο
- Το πρώτο βίντεο που ανέβηκε στο youtube! (vid)
- Loreen: Το ασχημόπαπο που έγινε κύκνος και κέρδισε...
- «Ίσως να είμαι και εγώ στο Euro»
- Αποκλείστηκαν Τζιόλης και Κονέ!
- «Η Ελλάδα χτύπησε την Ευρώπη εκεί που πονάει»
- Ξυπνητήρι-βόμβα για τους... υπναράδες! (vid)
- Αστυνομικός της ομάδας ΔΙΑΣ κάνει σούζα μπροστά στ...
- Όταν το Photoshop συνάντησε το Hollywood
- Η σπείρα των στρινγκ «ξαναχτυπά»!
- Τον έπιασαν γυμνό να τρώει το πρόσωπο άστεγου (vid)
- Κανονικά βαθμολογείται το Γ4 ερώτημα στη Φυσική Κα...
- «Χωρίς Ελλάδα, η Γερμανία χάνεται»
- Εξωπραγματικές απολαβές για τον Λαζόπουλο
- Βρέθηκε φλάουτο 43.000 ετών!
- «Πέθαναν» τον Μέσι
- Προβάδισμα για Σπερς με ανατροπή!
- Τα έκανε «θάλασσα» η Μέρκελ! (vid)
- Γιατί οι τρεις «ισχυροί» του πλανήτη τρέμουν μια ε...
- Η δύναμη της ανθρώπινης θέλησης (vid)
- Το μικρότερο πυροσβεστικό όχημα του κόσμου! (vid)
- Γιατί δε θυμόμαστε τα πρώτα χρόνια της ζωής μας;
- Μια ενδεκάδα με… απουσίες!
- «Σεισμός» από τα σκάνδαλα στην Ιταλία
- Pepsi – Coca Cola, η εξέλιξη των σημάτων τους
- Οι 23 εκλεκτοί της Ισπανίας
- Ράλι Ακρόπολις 2012 (4η μέρα): Το Mamouth ήταν εκε...
- Η «καυτή» φαν των Μαϊάμι Χιτ!
- Τι έβαλε ρε, ο άνθρωπος; (vid)
- Κινδυνεύει να ακυρωθεί η σουηδική νίκη;
- Το µυστήριο του χαμόγελου
- Αυτή είναι η χρονιά του!
- Ντου από παντού! (vid)
- Στους τελικούς οι Σέλτικς με ηγέτη τον Ρόντο!
- Παχαίνουν όσοι τρώνε μπροστά σε υπολογιστή
- «Χάλκινος» ο Μάρας
- Γουέμπερ, ο «πρίγκιπας» του Μονακό! (vid)
- Η «μετα-Γκουαρντιόλα» εποχή
- Σε πτωτική τροχιά οι φετινές βάσεις
- «Χρυσός» ο Κοσμίδης!
- Κάθε βάτραχος χρειάζεται ένα smartphone (vid)
- Νέα ταινία για το Tekken
- Όταν χάνεις στον αγώνα… βάζεις πλυντήριο! (vid)
- 4 πράγματα που ξενερώνουν αμέσως τις γυναίκες
- Το αντίο ενός «αρχιτέκτονα» (vid)
- Ελεύθερος ο δημοσιογράφος Γ. Παπαγιάννης
- Το προτελευταίο βήμα
- Eurovision 2012: Ποιοι υποστήριξαν και ποιοι σνόμπ...
- Δέκα λόγοι για να κάνετε σεξ
- Ρεχάγκελ: «Ούτε στην Ελλάδα δεν γίνονται αυτά»
- Eurovision: Στην κορυφή η Σουηδία, 17η η Ελλάδα
- Ράλι Ακρόπολις 2012 (3η ημέρα): Η βροχή του πάει…
- Η τηλεοπτική γκάφα της χρονιάς! (vid)
- Πήρε την κόκκινη κάπως... στραβά (vid)
- Απριλίου(132)
Blog Archive
-
▼
2012
(919)
-
▼
Μαΐου
(644)
- Συμβουλές για ένα λαμπερό χαμόγελο
- Η στρογγυλή «Θεά» του Euro
- Ο Ζιρού οδηγός στο WRC! (vid)
- Το Skype θα ενσωματωθεί στα Windows
- Με «καυτό» μπικίνι η Δήμητρα Αλεξανδράκη!
- Παρολίγον… γκολάρα! (vid)
- Πρωινό σεξ: Τι πραγματικά σκέφτονται για αυτό οι γ...
- Η καλύτερη πρόταση γάμου, ever! (vid)
- Η «καρδιά» του Euro χτυπά στην ΕΡΤ
- Άνοιξε τα… «φτερά» της η Ιωάννα Ντέντη
- «Στη Red Bull για το υπόλοιπο της καριέρας μου»
- Αυλαία στη συνεργασία Νανάς Παλαιτσάκη - zougla.gr
- Οι Anonymous απειλούν να χτυπήσουν το Grand Prix;
- Ποδοσφαιρικές «ποδιές»… απλά μαγεία! (vid)
- Με «μισό» πόδι στους τελικούς οι Χιτ
- Πώς θα καλύψετε τα κόκκινα μάτια
- Δουλειά στα ουράνια!
- 'Ένας άγριος καουμπόης... δυο ετών!
- Έκαναν το 2-0 οι Σπερς
- Οι εμφανίσεις και τα γήπεδα του Euro 2012
- Η πιο «καυτή» παρέα (pic)
- Το εντυπωσιακό τρέιλερ του BBC ενόψει EURO 2012 (v...
- Το νέο Scirocco GTS (pic)
- Ο Έκλεστον θέλει F1 στη Δραπετσώνα!
- Η Nicole Scherzinger γίνεται ξανά pussycat για το ...
- Μπαλοτέλι: "Αν μου πετάξουν μπανάνα θα τους σκοτώσω"
- Εκτέλεση φάουλ με... θέατρο! (vid)
- Κούρσα για εφτά… άλογα
- Κλαίνε οι γυναίκες... «πέφτουν» οι άντρες
- Λεοπάρδαλη έπεσε σε δεξαμενή
- Οι τελικές 23άδες των 16 ομάδων του Euro 2012
- Κάψτε θερμίδες... στο κρεβάτι
- Ιταλία: 17 νεκροί απο το σεισμό και ψάχνουν για επ...
- Το μεγαλείο της άγριας φύσης
- Διακοπές στη νησί της καρδιάς για… λίγους!
- Πωλούνται… οπαδοί!
- Το Volvo V40 έχει αερόσακο ακόμη και για τον πεζό!
- Η άσκηση μειώνει το άγχος
- Ferrari καλεί Φέτελ (;)
- Το μοντέλο της Lamborghini γίνεται πιο άγριο από ποτέ
- Οι 7 λόγοι για να σταματήσουμε τις εξαντλητικές δί...
- Η χαμένη ευκαιρία της χρονιάς! (vid)
- Πρόταση γάμου στην… άμμο!
- Στην Τσέλσι ο Αζάρ!
- Το πρώτο βήμα για το Μαϊάμι
- Η αγαπημένη μας μουσική επιδρά σαν ναρκωτικό
- Πέντε συμβουλές για να μην φεύγεις από το γυμναστήριο
- Το πρώτο βίντεο που ανέβηκε στο youtube! (vid)
- Loreen: Το ασχημόπαπο που έγινε κύκνος και κέρδισε...
- «Ίσως να είμαι και εγώ στο Euro»
- Αποκλείστηκαν Τζιόλης και Κονέ!
- «Η Ελλάδα χτύπησε την Ευρώπη εκεί που πονάει»
- Ξυπνητήρι-βόμβα για τους... υπναράδες! (vid)
- Αστυνομικός της ομάδας ΔΙΑΣ κάνει σούζα μπροστά στ...
- Όταν το Photoshop συνάντησε το Hollywood
- Η σπείρα των στρινγκ «ξαναχτυπά»!
- Τον έπιασαν γυμνό να τρώει το πρόσωπο άστεγου (vid)
- Κανονικά βαθμολογείται το Γ4 ερώτημα στη Φυσική Κα...
- «Χωρίς Ελλάδα, η Γερμανία χάνεται»
- Εξωπραγματικές απολαβές για τον Λαζόπουλο
- Βρέθηκε φλάουτο 43.000 ετών!
- «Πέθαναν» τον Μέσι
- Προβάδισμα για Σπερς με ανατροπή!
- Τα έκανε «θάλασσα» η Μέρκελ! (vid)
- Γιατί οι τρεις «ισχυροί» του πλανήτη τρέμουν μια ε...
- Η δύναμη της ανθρώπινης θέλησης (vid)
- Το μικρότερο πυροσβεστικό όχημα του κόσμου! (vid)
- Γιατί δε θυμόμαστε τα πρώτα χρόνια της ζωής μας;
- Μια ενδεκάδα με… απουσίες!
- «Σεισμός» από τα σκάνδαλα στην Ιταλία
- Pepsi – Coca Cola, η εξέλιξη των σημάτων τους
- Οι 23 εκλεκτοί της Ισπανίας
- Ράλι Ακρόπολις 2012 (4η μέρα): Το Mamouth ήταν εκε...
- Η «καυτή» φαν των Μαϊάμι Χιτ!
- Τι έβαλε ρε, ο άνθρωπος; (vid)
- Κινδυνεύει να ακυρωθεί η σουηδική νίκη;
- Το µυστήριο του χαμόγελου
- Αυτή είναι η χρονιά του!
- Ντου από παντού! (vid)
- Στους τελικούς οι Σέλτικς με ηγέτη τον Ρόντο!
- Παχαίνουν όσοι τρώνε μπροστά σε υπολογιστή
- «Χάλκινος» ο Μάρας
- Γουέμπερ, ο «πρίγκιπας» του Μονακό! (vid)
- Η «μετα-Γκουαρντιόλα» εποχή
- Σε πτωτική τροχιά οι φετινές βάσεις
- «Χρυσός» ο Κοσμίδης!
- Κάθε βάτραχος χρειάζεται ένα smartphone (vid)
- Νέα ταινία για το Tekken
- Όταν χάνεις στον αγώνα… βάζεις πλυντήριο! (vid)
- 4 πράγματα που ξενερώνουν αμέσως τις γυναίκες
- Το αντίο ενός «αρχιτέκτονα» (vid)
- Ελεύθερος ο δημοσιογράφος Γ. Παπαγιάννης
- Το προτελευταίο βήμα
- Eurovision 2012: Ποιοι υποστήριξαν και ποιοι σνόμπ...
- Δέκα λόγοι για να κάνετε σεξ
- Ρεχάγκελ: «Ούτε στην Ελλάδα δεν γίνονται αυτά»
- Eurovision: Στην κορυφή η Σουηδία, 17η η Ελλάδα
- Ράλι Ακρόπολις 2012 (3η ημέρα): Η βροχή του πάει…
- Η τηλεοπτική γκάφα της χρονιάς! (vid)
- Πήρε την κόκκινη κάπως... στραβά (vid)
-
▼
Μαΐου
(644)
©Copyright 2011-2012 tomamouth. Από το Blogger.
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
-
Χρειάστηκε να ταξιδέψει από την Γλασκώβη στο Κέιπ Τάουν της Νότιας Αφρικής και να περιμένει 27 ώρες, προκειμένου να αποθανατίσει αυτό το...
-
Το βίντεο που ακολουθεί, σίγουρα δίνει μια πολύ καλή εξήγηση σχετικά με τους λόγους που οι σκύλοι προτιμούν να κυνηγούν και να γαβγίζουν σ...
-
Η... Lamborghini της Πολωνίας λέγεται Arrinera και αποβιβάζεται στους δρόμους από του χρόνου με τιμή - έκπληξη! Όχι ότι τα 125.000 ...
-
Στον κόσμο του ίσως ζει ο Λάκης Λαζόπουλος, καθώς όπως φαίνεται δεν καταλαβαίνει πως η χώρα διανύει περίοδο οικονομικής κρίσης. Σύμφωνα ...
-
Η πολύ καλή εμφάνιση της Ελευθερίας Ελευθερίου έδωσε το εισιτήριο του τελικού της Eurovision στην Ελλάδα! Η Ελευθερία, ερμήνευσε το τραγού...
ΚΑΙΡΟΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ TV
Τετάρτη 23 Μαΐου 2012
Το 58ο ράλι των «Θεών» (Ακρόπολις 2012)
Η ώρα της εκκίνησης του 58ο ράλι Ακρόπολις είναι μόνο μια μέρα μακριά. Πρόκειται για ένα από τα ιστορικότερα και πιο απαιτητικά ράλι στο ημερολόγιο του παγκόσμιου πρωταθλήματος και θα διεξαχθεί στην χώρα μας 24-27 Μαΐου 2012.
Το «Ράλι των θεών» έχει την δική του μεγάλη ιστορία. Ξεκίνησε το 1951 από ένα όραμα που είχε μια ομάδα οδηγών και με την βοήθεια της Shell διοργανώθηκε ένας αγώνας 1.923 χιλιομέτρων. Ο αγώνας ξεκίνησε από την Αθήνα και πέρασε κατά σειρά από τις πόλεις Τρίπολη, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Καβάλα, Θεσσαλονίκη με τον τερματισμό να γίνεται στην Αθήνα. Την επόμενη χρονιά (1952) η ΕΛΠΑ αναλαμβάνει την διοργάνωση και το 1953 η ελληνικη διοργάνωση γίνεται διεθνής.
Το 1956 συμπεριλαμβάνεται στους αγώνες του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος. Από το 1993 είναι στο παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Επίσης περιλαμβάνεται στα πανελλήνια πρωταθλήματα και κύπελλα κλάσεων, στο κύπελλο της FIA για αυτοκίνητα παραγωγής και στο παγκόσμιο κύπελλο για κατασκευαστές αυτοκινήτων τουρισμού.
ΑΠΟ ΤΟ 2005-2011
Το 2005 κέντρο του αγώνα ήταν η Λαμία. Μια υπερειδική διαδρομή έλαβε μέρος στο Ολυμπιακό Στάδιο με μεγάλη επιτυχία. Εκείνη την χρονιά, το ράλι Ακρόπολις ψηφίστηκε ως το καλύτερο ράλι για το 2005. Το 2006 το κέντρο του μεταφέρθηκε στην Αθήνα και στα γύρω βουνά. Το service park ήταν στον χώρο του Ολυμπιακού σταδίου Αθηνών. Αυτή την χρονιά έγιναν δύο υπερειδικές στο Ολυμπιακό στάδιο, μια την πρώτη μέρα και μια την τελευταία.
Το 2007 το κέντρο ήταν και πάλι η Αθήνα. Το 2008 υπήρξαν 3 υπερειδικές, οι οποίες έλαβαν χώρα στο Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο στο Μαρκόπουλο. To 2009 το ράλι διεξήχθη στο Λουτράκι Κορινθίας. Το 2010 βγαίνει από το πρόγραμμα του WRC. Το 2011 ο αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος, επανέρχεται στο αγωνιστικό καλεντάρι της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου. Το 2011, κέντρο του "Ακρόπολις" ήταν το Λουτράκι και οι ειδικές διαδρομές θα εκταθούν γύρω από τη Φθιώτιδα, τη Βοιωτία, την Κορινθία και την Αργολίδα. Η τελετή έναρξης έγινε στις 16 Ιουνίου κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακροπόλεως των Αθηνών.
Ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία για το Ράλι Ακρόπολις
- Πολυνίκης του "Ακρόπολις" είναι ο αείμνηστος Colin McRae (5 νίκες), ο οποίος μάλιστα είναι και ο μόνος οδηγός στην ιστορία του αγώνα που έχει τερματίσει τρεις συνεχόμενες φορές στην πρώτη θέση (2000, 20001, 2002).
- Φέτος συμπληρώνονται 29 χρόνια από την τελευταία φορά που Γερμανός οδηγός νίκησε τον Εθνικό μας αγώνα (1983, Walter Röhrl).
- Mέχρι τώρα στο "ράλι των θεών" έχουν κερδίσει 14 Παγκόσμιοι Πρωταθλητές, ενώ δεν
έχουν γευτεί τη νίκη σε αυτό δύο ομότιτλοί τους (Hannu Mikkola, Tommi Makinen).
- O Carlos Sainz πέτυχε στο Ελληνικό ράλι την πρώτη του νίκη -από τις 26 συνολικά- στο WRC το 1990, οδηγώντας μια Toyota Celica GT-Four και συνοδηγό τον Luis Moya. To 2005 o «ματαντόρ» έκλεισε την πολυετή καριέρα του στην Ελλάδα ανεβαίνοντας στο 3ο σκαλί του βάθρου.
- Στον εθνικό μας αγώνα, το 1994, πήρε την παρθενική του νίκη το Subaru Impreza. Στο μπάκετ καθόταν ο Carlos Sainz.
- Ελληνας πολυνίκης, σε επίπεδο γενικής κατάταξης, είναι ο συνοδηγός των Παπαμιχαήλ και Παπαδόπουλου -στις νίκες του 1953 και του 1954- Σπύρος Δημητράκος.
- O πιο επιτυχημένος Έλληνας οδηγός, με επτά νίκες επί του εγχώριου συναγωνισμού, είναι μέχρι τώρα ο Tάσος Λιβιεράτος. Ο επονομαζόμενος «Σιρόκο» είναι και ο μόνος που έχει τερματίσει στο Ακρόπολις με Lancia Stratos, το 1978 και το 1980.
- Tα αυτοκίνητα-Παγκόσμιοι Πρωταθλητές που δεν νίκησαν ποτέ στο ελληνικό Ράλι είναι η Lancia Stratos, το Talbot-Sunbeam, οι Toyota Celica Turbo 4WD και Corolla WRC, το Mitsubishi Lancer και το Peugeot 206WRC.
- To αγωνιστικό με τις περισσότερες νίκες είναι το Ford Focus WRC που μετράει 7 πρωτιές. Ακολουθεί με 6 η Lancia Delta του Group A.
- Αξίζει να σημειωθεί πως η Lancia Delta είναι το μοναδικό αυτοκίνητο που έχει καταφέρει το 1-2-3 και το 1-2-3-4 . Τα τελευταία χρόνια, το αυτοκίνητο που κλέβει την παράσταση στο Ακρόπολις είναι το Ford Focus WRC το οποίο μετράει επτά νίκες (2000, 2001, 2002, 2003, 2006, 2007 & 2009).
- Η εταιρεία με τις περισσότερες νίκες (15) είναι η Ford. Ακολουθεί με 6 η Lancia και με 5 η Subaru.
- Η Γαλλίδα Michèle Mouton και η συνοδηγός της Fabrizia Pons είναι το μοναδικό γυναικείο πλήρωμα που έχει νικήσει το Aκρόπολις.
- Η Μouton είναι και η μόνη γυναίκα με νίκες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Το 1982 μάλιστα λίγο έλειψε να στεφθεί Παγκόσμια Πρωταθλήτρια, αλλά τα προβλήματα αξιοπιστίας του Audi Quattro δεν της επέτρεψαν να κάνει το όνειρο πραγματικότητα. Το τέλος της σεζόν -κατά τη διάρκεια της οποίας σημείωσε τρεις νίκες (Πορτογαλία, Ελλάδα, Βραζιλία- τη βρήκε στη δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος, 12 βαθμούς πίσω από τον Walter Röhrl (109 είχε ο Γερμανός, 97 η Γαλλίδα).
- Για την ιστορία η Mouton αγωνίστηκε σε 50 Ράλι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, πέτυχε τέσσερις νίκες, ανέβηκε συνολικά 9 φορές στο βάθρο, πήρε 160 ειδικές διαδρομές και συγκέντρωσε 229 βαθμούς...
Γνωρίζατε ότι το Ράλι Ακρόπολις...
- Tο 1998 αποτέλεσε τον 300ο αγώνα στην ιστορία του WRC.
- Eίναι ένας από τους αγώνες που βρίσκονται στο πρόγραμμα του WRC από το 1973, οπότε και θεσπίστηκε ο θεσμός.
- Βρίσκεται στην 3η θέση της σχετικής λίστας με τα ράλι που έχουν συμπεριληφθεί στο WRC.
- Eίναι ο αγώνας με τους περισσότερους διαφορετικούς νικητές (21) από κάθε άλλον στην ιστορία του WRC.
- Tο 1974 δεν πραγματοποιήθηκε, όπως και το Πρωτάθλημα, λόγω της πετρελαϊκής κρίσης.
- Tο 2006 είχε τη μεγαλύτερη μέση ωριαία στα 53 του χρόνια, με τον Marcus Gronholm να επικρατεί και να αγγίζει τα 90.24 χλμ/ώρα.
- Tο 2008 ήταν η χρονιά με τα λιγότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα στην πολύχρονη ιστορία του (331.52).
- Tο 1982 είχε 967.58 χιλιόμετρα ειδικών διαδρομών, τα περισσότερα από κάθε άλλη φορά στην ιστορία του.
- Tο 1973 κάλυψε συνολικά απόσταση 3.336,15 χιλιομέτρων!
- Eίχε μόλις 1.011 συνολικό μήκος το 1998, το μικρότερο από κάθε άλλη φορά.
- Το 1977 είχε τις περισσότερες συμμετοχές από κάθε άλλη φορά, οι οποίες έφτασαν τις 167!
- Το 1979 είχε 58 ειδικές διαδρομές, τις περισσότερες στην ιστορία του, ενώ οι λιγότερες ήταν το 2002, μόλις 16.
- Στην πρώτη του παρουσία στο WRC το 1973 είδε μόλις 11 πληρώματα να φτάνουν στο τερματισμό, τα λιγότερα από ποτέ.
- Το 2006 είχε τις... λιγότερες απώλειες, με 69 πληρώματα να φτάνουν στη ράμπα του τερματισμού.
ΌΛΟΙ ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ
2011 S. Ogier - J. Ingrassia Citroen DS3 WRC
2010 - ΕΚΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ -
2009 M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Focus RS WRC
2008 S. Loeb - D. Elena Citroen C4 WRC
2007 M. Gronholm - T. Raoutiainen Ford Focus RS WRC06
2006 M. Gronholm - T. Raoutiainen Ford Focus RS WRC06
2005 S. Loeb - D. Elena Citroen Xsara WRC
2004 P. Solberg - Phil Mills Subaru Impreza WRC04
2003 M. Martin - M. Park Ford Focus RS WRC 03
2002 C. McRae - N. Grist Ford Focus RS WRC 02
2001 C. McRae - N. Grist Ford Focus RS WRC 01
2000 C. McRae - N. Grist Ford Focus WRC
1999 R. Burns - R. Reid Subaru Impreza WRC 99
1998 C. McRae - N. Grist Subaru Impreza WRC
1997 C. Sainz - L. Moya Ford Escort WRC
1996 C. McRae - D. Ringer Subaru Impreza 555
1995 A. Vovos - K. Stefanis Lancia Delta HF Integrale
1994 C. Sainz - L. Moya Subaru Impreza 555
1993 M. Biasion - T. Siviero Ford Escort Cosworth 4x4
1992 D. Auriol - B. Occelli Lancia Delta HF Integrale
1991 J. Kankkunen - J. Piironen Lancia Delta HF Integrale 16V
1990 C. Sainz - L. Moya Toyota Celica Turbo
1989 M. Biasion - T. Siviero Lancia Delta HF Integrale
1988 M. Biasion - T. Siviero Lancia Delta HF Integrale
1987 M. Alen - I. Kiivimaki Lancia Delta 4WD
1986 J. Kankkunen - J. Piironen Peugeot 205 T16
1985 T. Salonen - S. Haarjanne Peugeot 205 T16
1984 St. Blomqvist - B.J. Cederberg Audi Quattro
1983 W. Rοhrl - Chr. Geistddrfer Lancia Rally
1982 Mrs M. Mouton - Mrs F. Pons Audi Quattro
1981 A. Vatanen - D. Richards Ford Escort RS
1980 A. Vatanen - D. Richards Ford Escort RS
1979 B. Waldegaard - H. Thorzelius Ford Escort RS
1978 W. Rohrl - Chr. Geistdorfer Fiat 131 Abarth Rally
1977 B. Waldegaard - H. Thorzelius Ford Escort RS
1976 H. Kalstrom - C.G. Anderson Datsun 160 J
1975 W. Rohrl - J. Berger Opel Ascona RS
1973 J.L. Therier- Chr. Delferrier Alpine Renault A/110/1600
1972 H. Lindberg - H. Eisendle Fiat 124 Sport Spider
1971 O. Andersson - A. Hertz Alpine Renault A/110/1600
1970 J.L. Therier - M. Callewaert Alpine Renault A/110/1600
1969 P.Toivonen - M. Colari Porsche 911 S
1968 R. Clark - J. Porter Ford Escort Twin-Cam
1967 P. Hopkirk - Ron Grellin BMC Cooper 1275 S
1966 B. Soderstrom - Gunnar Palm Ford Lotus Cortina
1965 C.M. Skogh - "Tandlkare" Volvo Amazon
1964 Tom. Trana - G. Thermenius Volvo PV 544
1963 E. Bohringer - R. Knoll Mercedes 300 SE
1962 E. Bohringer - P. Lang Mercedes 200 SE b
1961 E. Carlsson - W. Karlsson Saab 96
1960 W. Schock - R. Moll Mercedes 220 SE
1959 W. Levy - H. Wancher Auto Union 1000
1958 G. Villoresi - G. Basadona Lancia Aurelia GT
1957 Mr and Mrs J. Estager Ferrari 250 GT
1956 W. Schock - R. Moll Mercedes 300 SL
1955 J. Pesmazoglou - M. Papandreou Opel Kapitan
1954 P. Papadopoulos - S. Dimitrakos Opel Record
1953 N. Papamichael - S.Dimitrakos Jaguar XK 120
1952 J. Pesmazoglou - N. Papamichael Chevrolet V8
1951 P.peratikos - - Fiat 1400
Με 55 πληρώματα και αγωνιζόμενους από συνολικά 32 διαφορετικές χώρες, θα εκκινήσει την Πέμπτη, 24 Μαΐου, στις 17:00, εμπρός από το Ζάππειο Μέγαρο το Ράλι Ακρόπολις 2012. Η είσοδος στην τελετή έναρξης είναι ελεύθερη για το κοινό.
Τα πληρώματα και αυτοκίνητα θα προετοιμαστούν για το σκληρότερο αγώνα του πρωταθλήματος, ο οποίος φέτος έχει μεγαλώσει τόσο σε διάρκεια όσο και αναφορικά με το μέγεθος της διαδρομής του.
Ο πρωτοπόρος μέχρι στιγμής στην κατάταξη και αδιαφιλονίκητο φαβορί, Σεμπάστιαν Λέμπ με το Citroen DS3 WRC, μετά το ατύχημα του 2009, αλλά και την αδυναμία του να επικρατήσει πέρυσι του ομόσταυλου του (τότε) Οζιέρ, θα προσπαθήσει και πάλι να πάρει τη νίκη επί ελληνικού εδάφους.
Ίσως με περισσότερο πείσμα από ποτέ, αφού η μέχρι τώρα πορεία του στο θεσμό δεν του έχει επιτρέψει να χτίσει μια ικανοποιητική διαφορά από τους ανταγωνιστές του στο βαθμολογικό πίνακα. Τις εντυπώσεις ωστόσο αναμένεται να κερδίσει και ο Πίτερ Σόλμπεργκ ο οποίος ύστερα από 3 χρόνια κατά τα οποία συμμετείχε ως ιδιώτης, επέστρεψε σε εργοστασιακή ομάδα (Ford WRT) και μάλιστα αποδεικνύεται άκρως ανταγωνιστικός ήδη από την αρχή του Πρωταθλήματος. Η ίδια ομάδα, επιβεβαίωσε πως στην Ελλάδα θα βρεθεί και ο Νο1 οδηγός της, Μάτι Λάτβαλα , ο οποίος έμεινε εκτός του Ράλι Αργεντινής εξαιτίας ενός ατυχήματος (σπάσιμο κλείδας) που είχε κάνοντας σκι.
Επτά ελληνικές συμμετοχές, ανάμεσά τους και ο περυσινός Πρωταθλητής Ράλι, Λάμπρος Κύρκος, με το Γιώργο Πολυζώη στο δεξί μπάκετ του Mitsubishi Lancer EVO IX, θα μετρήσουν τις δυνάμεις τους απέναντι στο διεθνή ανταγωνισμό, τη στιγμή, που το ελληνικό ενδιαφέρον αναμένεται να είναι μεγαλύτερο, καθώς ο αγώνας - συγκεκριμένα το πρώτο σκέλος του Σαββάτου και η Κυριακή- προσμετρά στο ελληνικό Πρωτάθλημα!
Να σημειώσουμε ότι παρόντες φέτος θα είναι και 10 συμμετέχοντες στην κατηγορία παραγωγής, καθώς και οι νεαροί αγωνιζόμενοι στην κατηγορία WRC Academy, η οποία με 11 συμμετοχές αναμένεται να έχει υψηλό ενδιαφέρον, αφού τα Ford Fiesta R2 θα βρεθούν για πρώτη φορά στα απαιτητικά ελληνικά χώματα, συμμετέχοντας στην πρώτη ειδική διαδρομή της Πέμπτης (Κινέττα), της Παρασκευής και στο πρώτο σκέλος του Σαββάτου.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ 22 ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΤΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ 2012 ( Με συνολικό μήκος 410 χλμ.)
Πέμπτη 24 Μαΐου
Εκκίνηση και πρώτη ειδική SS 1 Κινέττα – 25.44 χλμ – Ώρα 18.28’
Παρασκευή 25 Μαΐου
SS 2 Αγ. Μαρίνα – 13.80 χλμ – Ώρα 06.50’
SS 3 Θήβα 1 – 23.60 χλμ – Ώρα 08.28’
SS 4 Ελικώνας 1 – 19.89 χλμ – Ώρα 10.17’
Remote Service (Μαρίνα Ιτέας) – 15 λεπτά διάρκεια - ώρα 11:37 – 12:05
SS5 Βωξίτες – 23.17 χλμ – Ώρα 12.22’
SS 6 Δροσοχώρι – 23.68 χλμ – Ωρα 13.16’
Remote Service (Μαρίνα Ιτέας) – Ώρα 14.34 – 15.12
SS7 Βωξίτες 2 – Ώρα 15.29’
SS 8 Ελικώνας 2 – Ώρα 17.12’
SS9 Θήβα 2 – Ώρα 18.57’
Τερματισμός πρώτης μέρας στο Λουτράκι Service Park - ώρα 21.12’
Σάββατο 26 Μαΐου
SS13 Ζηρια 1 – 21.36 χλμ – Ώρα 11.57’
Service στο Λουτράκι, από 13.32 έως 14.15.
SS 14 Κλενια 2 – Ώρα 15.05’
SS 15 Γυμνό 2 – Ώρα 16.08’
SS 16 Κεφαλάρι 2 – Ώρα 17.03’
SS 17 Ζήρια 2 – Ώρα 18.21’
Κυριακή 27 Μαΐου
SS18 Άγιοι Θεόδωροι 1 – 19.42 χλμ – Ώρα 08.44’
SS19 Νέα Πίσσια – 11.37 χλμ – Ώρα 09.15’
SS 20 Αγ. Θεόδωροι 2 – Ώρα 11.24’
SS 21 Νέα Πίσσια 2 – Ώρα 11.55’
SS22 Power Stage - Ώρα 14.11’
Τερματισμός αγώνα, στο Λουτράκι στις 15.30’
Η FIA σε συνεργασία με την ΕΛΠΑ έκαναν αρκετές αλλαγές στην οργάνωση του αγώνα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, με σκοπό να βρει το Ακρόπολις την παλιά του αίγλη. Ελπίζω φέτος να τα καταφέρουν, ώστε να γίνει ένας συναρπαστικός αγώνας, χωρίς ατυχήματα και με καλές εμφανίσεις από τα ελληνικά πληρώματα.
Όσοι θέλουν να ενημερωθούν για οργανωτικά θέματα μπορούν να επισκεφθούν την επίσημη ιστοσελίδα του ράλι Ακρόπολις: www.acropolisrally.gr
Μείνετε συντονισμένοι στο
για τα νέα και τις εξελίξεις της πλούσιας δράσης του Ράλι Ακρόπολις 2012.
Επιμέλεια: Ιάσονας Μαρκεσίνης
Το «Ράλι των θεών» έχει την δική του μεγάλη ιστορία. Ξεκίνησε το 1951 από ένα όραμα που είχε μια ομάδα οδηγών και με την βοήθεια της Shell διοργανώθηκε ένας αγώνας 1.923 χιλιομέτρων. Ο αγώνας ξεκίνησε από την Αθήνα και πέρασε κατά σειρά από τις πόλεις Τρίπολη, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Καβάλα, Θεσσαλονίκη με τον τερματισμό να γίνεται στην Αθήνα. Την επόμενη χρονιά (1952) η ΕΛΠΑ αναλαμβάνει την διοργάνωση και το 1953 η ελληνικη διοργάνωση γίνεται διεθνής.
Το 1956 συμπεριλαμβάνεται στους αγώνες του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος. Από το 1993 είναι στο παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών και στο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Επίσης περιλαμβάνεται στα πανελλήνια πρωταθλήματα και κύπελλα κλάσεων, στο κύπελλο της FIA για αυτοκίνητα παραγωγής και στο παγκόσμιο κύπελλο για κατασκευαστές αυτοκινήτων τουρισμού.
ΑΠΟ ΤΟ 2005-2011
Το 2005 κέντρο του αγώνα ήταν η Λαμία. Μια υπερειδική διαδρομή έλαβε μέρος στο Ολυμπιακό Στάδιο με μεγάλη επιτυχία. Εκείνη την χρονιά, το ράλι Ακρόπολις ψηφίστηκε ως το καλύτερο ράλι για το 2005. Το 2006 το κέντρο του μεταφέρθηκε στην Αθήνα και στα γύρω βουνά. Το service park ήταν στον χώρο του Ολυμπιακού σταδίου Αθηνών. Αυτή την χρονιά έγιναν δύο υπερειδικές στο Ολυμπιακό στάδιο, μια την πρώτη μέρα και μια την τελευταία.
Το 2007 το κέντρο ήταν και πάλι η Αθήνα. Το 2008 υπήρξαν 3 υπερειδικές, οι οποίες έλαβαν χώρα στο Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο στο Μαρκόπουλο. To 2009 το ράλι διεξήχθη στο Λουτράκι Κορινθίας. Το 2010 βγαίνει από το πρόγραμμα του WRC. Το 2011 ο αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος, επανέρχεται στο αγωνιστικό καλεντάρι της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου. Το 2011, κέντρο του "Ακρόπολις" ήταν το Λουτράκι και οι ειδικές διαδρομές θα εκταθούν γύρω από τη Φθιώτιδα, τη Βοιωτία, την Κορινθία και την Αργολίδα. Η τελετή έναρξης έγινε στις 16 Ιουνίου κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακροπόλεως των Αθηνών.
Ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία για το Ράλι Ακρόπολις
- Πολυνίκης του "Ακρόπολις" είναι ο αείμνηστος Colin McRae (5 νίκες), ο οποίος μάλιστα είναι και ο μόνος οδηγός στην ιστορία του αγώνα που έχει τερματίσει τρεις συνεχόμενες φορές στην πρώτη θέση (2000, 20001, 2002).
- Φέτος συμπληρώνονται 29 χρόνια από την τελευταία φορά που Γερμανός οδηγός νίκησε τον Εθνικό μας αγώνα (1983, Walter Röhrl).
- Mέχρι τώρα στο "ράλι των θεών" έχουν κερδίσει 14 Παγκόσμιοι Πρωταθλητές, ενώ δεν
έχουν γευτεί τη νίκη σε αυτό δύο ομότιτλοί τους (Hannu Mikkola, Tommi Makinen).
- O Carlos Sainz πέτυχε στο Ελληνικό ράλι την πρώτη του νίκη -από τις 26 συνολικά- στο WRC το 1990, οδηγώντας μια Toyota Celica GT-Four και συνοδηγό τον Luis Moya. To 2005 o «ματαντόρ» έκλεισε την πολυετή καριέρα του στην Ελλάδα ανεβαίνοντας στο 3ο σκαλί του βάθρου.
- Στον εθνικό μας αγώνα, το 1994, πήρε την παρθενική του νίκη το Subaru Impreza. Στο μπάκετ καθόταν ο Carlos Sainz.
- Ελληνας πολυνίκης, σε επίπεδο γενικής κατάταξης, είναι ο συνοδηγός των Παπαμιχαήλ και Παπαδόπουλου -στις νίκες του 1953 και του 1954- Σπύρος Δημητράκος.
- O πιο επιτυχημένος Έλληνας οδηγός, με επτά νίκες επί του εγχώριου συναγωνισμού, είναι μέχρι τώρα ο Tάσος Λιβιεράτος. Ο επονομαζόμενος «Σιρόκο» είναι και ο μόνος που έχει τερματίσει στο Ακρόπολις με Lancia Stratos, το 1978 και το 1980.
- Tα αυτοκίνητα-Παγκόσμιοι Πρωταθλητές που δεν νίκησαν ποτέ στο ελληνικό Ράλι είναι η Lancia Stratos, το Talbot-Sunbeam, οι Toyota Celica Turbo 4WD και Corolla WRC, το Mitsubishi Lancer και το Peugeot 206WRC.
- To αγωνιστικό με τις περισσότερες νίκες είναι το Ford Focus WRC που μετράει 7 πρωτιές. Ακολουθεί με 6 η Lancia Delta του Group A.
- Αξίζει να σημειωθεί πως η Lancia Delta είναι το μοναδικό αυτοκίνητο που έχει καταφέρει το 1-2-3 και το 1-2-3-4 . Τα τελευταία χρόνια, το αυτοκίνητο που κλέβει την παράσταση στο Ακρόπολις είναι το Ford Focus WRC το οποίο μετράει επτά νίκες (2000, 2001, 2002, 2003, 2006, 2007 & 2009).
- Η εταιρεία με τις περισσότερες νίκες (15) είναι η Ford. Ακολουθεί με 6 η Lancia και με 5 η Subaru.
- Η Γαλλίδα Michèle Mouton και η συνοδηγός της Fabrizia Pons είναι το μοναδικό γυναικείο πλήρωμα που έχει νικήσει το Aκρόπολις.
- Η Μouton είναι και η μόνη γυναίκα με νίκες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Το 1982 μάλιστα λίγο έλειψε να στεφθεί Παγκόσμια Πρωταθλήτρια, αλλά τα προβλήματα αξιοπιστίας του Audi Quattro δεν της επέτρεψαν να κάνει το όνειρο πραγματικότητα. Το τέλος της σεζόν -κατά τη διάρκεια της οποίας σημείωσε τρεις νίκες (Πορτογαλία, Ελλάδα, Βραζιλία- τη βρήκε στη δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος, 12 βαθμούς πίσω από τον Walter Röhrl (109 είχε ο Γερμανός, 97 η Γαλλίδα).
- Για την ιστορία η Mouton αγωνίστηκε σε 50 Ράλι του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, πέτυχε τέσσερις νίκες, ανέβηκε συνολικά 9 φορές στο βάθρο, πήρε 160 ειδικές διαδρομές και συγκέντρωσε 229 βαθμούς...
Γνωρίζατε ότι το Ράλι Ακρόπολις...
- Tο 1998 αποτέλεσε τον 300ο αγώνα στην ιστορία του WRC.
- Eίναι ένας από τους αγώνες που βρίσκονται στο πρόγραμμα του WRC από το 1973, οπότε και θεσπίστηκε ο θεσμός.
- Βρίσκεται στην 3η θέση της σχετικής λίστας με τα ράλι που έχουν συμπεριληφθεί στο WRC.
- Eίναι ο αγώνας με τους περισσότερους διαφορετικούς νικητές (21) από κάθε άλλον στην ιστορία του WRC.
- Tο 1974 δεν πραγματοποιήθηκε, όπως και το Πρωτάθλημα, λόγω της πετρελαϊκής κρίσης.
- Tο 2006 είχε τη μεγαλύτερη μέση ωριαία στα 53 του χρόνια, με τον Marcus Gronholm να επικρατεί και να αγγίζει τα 90.24 χλμ/ώρα.
- Tο 2008 ήταν η χρονιά με τα λιγότερα αγωνιστικά χιλιόμετρα στην πολύχρονη ιστορία του (331.52).
- Tο 1982 είχε 967.58 χιλιόμετρα ειδικών διαδρομών, τα περισσότερα από κάθε άλλη φορά στην ιστορία του.
- Tο 1973 κάλυψε συνολικά απόσταση 3.336,15 χιλιομέτρων!
- Eίχε μόλις 1.011 συνολικό μήκος το 1998, το μικρότερο από κάθε άλλη φορά.
- Το 1977 είχε τις περισσότερες συμμετοχές από κάθε άλλη φορά, οι οποίες έφτασαν τις 167!
- Το 1979 είχε 58 ειδικές διαδρομές, τις περισσότερες στην ιστορία του, ενώ οι λιγότερες ήταν το 2002, μόλις 16.
- Στην πρώτη του παρουσία στο WRC το 1973 είδε μόλις 11 πληρώματα να φτάνουν στο τερματισμό, τα λιγότερα από ποτέ.
- Το 2006 είχε τις... λιγότερες απώλειες, με 69 πληρώματα να φτάνουν στη ράμπα του τερματισμού.
ΌΛΟΙ ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ
2011 S. Ogier - J. Ingrassia Citroen DS3 WRC
2010 - ΕΚΤΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ -
2009 M. Hirvonen - J. Lehtinen Ford Focus RS WRC
2008 S. Loeb - D. Elena Citroen C4 WRC
2007 M. Gronholm - T. Raoutiainen Ford Focus RS WRC06
2006 M. Gronholm - T. Raoutiainen Ford Focus RS WRC06
2005 S. Loeb - D. Elena Citroen Xsara WRC
2004 P. Solberg - Phil Mills Subaru Impreza WRC04
2003 M. Martin - M. Park Ford Focus RS WRC 03
2002 C. McRae - N. Grist Ford Focus RS WRC 02
2001 C. McRae - N. Grist Ford Focus RS WRC 01
2000 C. McRae - N. Grist Ford Focus WRC
1999 R. Burns - R. Reid Subaru Impreza WRC 99
1998 C. McRae - N. Grist Subaru Impreza WRC
1997 C. Sainz - L. Moya Ford Escort WRC
1996 C. McRae - D. Ringer Subaru Impreza 555
1995 A. Vovos - K. Stefanis Lancia Delta HF Integrale
1994 C. Sainz - L. Moya Subaru Impreza 555
1993 M. Biasion - T. Siviero Ford Escort Cosworth 4x4
1992 D. Auriol - B. Occelli Lancia Delta HF Integrale
1991 J. Kankkunen - J. Piironen Lancia Delta HF Integrale 16V
1990 C. Sainz - L. Moya Toyota Celica Turbo
1989 M. Biasion - T. Siviero Lancia Delta HF Integrale
1988 M. Biasion - T. Siviero Lancia Delta HF Integrale
1987 M. Alen - I. Kiivimaki Lancia Delta 4WD
1986 J. Kankkunen - J. Piironen Peugeot 205 T16
1985 T. Salonen - S. Haarjanne Peugeot 205 T16
1984 St. Blomqvist - B.J. Cederberg Audi Quattro
1983 W. Rοhrl - Chr. Geistddrfer Lancia Rally
1982 Mrs M. Mouton - Mrs F. Pons Audi Quattro
1981 A. Vatanen - D. Richards Ford Escort RS
1980 A. Vatanen - D. Richards Ford Escort RS
1979 B. Waldegaard - H. Thorzelius Ford Escort RS
1978 W. Rohrl - Chr. Geistdorfer Fiat 131 Abarth Rally
1977 B. Waldegaard - H. Thorzelius Ford Escort RS
1976 H. Kalstrom - C.G. Anderson Datsun 160 J
1975 W. Rohrl - J. Berger Opel Ascona RS
1973 J.L. Therier- Chr. Delferrier Alpine Renault A/110/1600
1972 H. Lindberg - H. Eisendle Fiat 124 Sport Spider
1971 O. Andersson - A. Hertz Alpine Renault A/110/1600
1970 J.L. Therier - M. Callewaert Alpine Renault A/110/1600
1969 P.Toivonen - M. Colari Porsche 911 S
1968 R. Clark - J. Porter Ford Escort Twin-Cam
1967 P. Hopkirk - Ron Grellin BMC Cooper 1275 S
1966 B. Soderstrom - Gunnar Palm Ford Lotus Cortina
1965 C.M. Skogh - "Tandlkare" Volvo Amazon
1964 Tom. Trana - G. Thermenius Volvo PV 544
1963 E. Bohringer - R. Knoll Mercedes 300 SE
1962 E. Bohringer - P. Lang Mercedes 200 SE b
1961 E. Carlsson - W. Karlsson Saab 96
1960 W. Schock - R. Moll Mercedes 220 SE
1959 W. Levy - H. Wancher Auto Union 1000
1958 G. Villoresi - G. Basadona Lancia Aurelia GT
1957 Mr and Mrs J. Estager Ferrari 250 GT
1956 W. Schock - R. Moll Mercedes 300 SL
1955 J. Pesmazoglou - M. Papandreou Opel Kapitan
1954 P. Papadopoulos - S. Dimitrakos Opel Record
1953 N. Papamichael - S.Dimitrakos Jaguar XK 120
1952 J. Pesmazoglou - N. Papamichael Chevrolet V8
1951 P.peratikos - - Fiat 1400
ΤΟ ΦΕΤΙΝΟ 58ο ΡΑΛΙ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ
Με 55 πληρώματα και αγωνιζόμενους από συνολικά 32 διαφορετικές χώρες, θα εκκινήσει την Πέμπτη, 24 Μαΐου, στις 17:00, εμπρός από το Ζάππειο Μέγαρο το Ράλι Ακρόπολις 2012. Η είσοδος στην τελετή έναρξης είναι ελεύθερη για το κοινό.
Τα πληρώματα και αυτοκίνητα θα προετοιμαστούν για το σκληρότερο αγώνα του πρωταθλήματος, ο οποίος φέτος έχει μεγαλώσει τόσο σε διάρκεια όσο και αναφορικά με το μέγεθος της διαδρομής του.
Ο πρωτοπόρος μέχρι στιγμής στην κατάταξη και αδιαφιλονίκητο φαβορί, Σεμπάστιαν Λέμπ με το Citroen DS3 WRC, μετά το ατύχημα του 2009, αλλά και την αδυναμία του να επικρατήσει πέρυσι του ομόσταυλου του (τότε) Οζιέρ, θα προσπαθήσει και πάλι να πάρει τη νίκη επί ελληνικού εδάφους.
Ίσως με περισσότερο πείσμα από ποτέ, αφού η μέχρι τώρα πορεία του στο θεσμό δεν του έχει επιτρέψει να χτίσει μια ικανοποιητική διαφορά από τους ανταγωνιστές του στο βαθμολογικό πίνακα. Τις εντυπώσεις ωστόσο αναμένεται να κερδίσει και ο Πίτερ Σόλμπεργκ ο οποίος ύστερα από 3 χρόνια κατά τα οποία συμμετείχε ως ιδιώτης, επέστρεψε σε εργοστασιακή ομάδα (Ford WRT) και μάλιστα αποδεικνύεται άκρως ανταγωνιστικός ήδη από την αρχή του Πρωταθλήματος. Η ίδια ομάδα, επιβεβαίωσε πως στην Ελλάδα θα βρεθεί και ο Νο1 οδηγός της, Μάτι Λάτβαλα , ο οποίος έμεινε εκτός του Ράλι Αργεντινής εξαιτίας ενός ατυχήματος (σπάσιμο κλείδας) που είχε κάνοντας σκι.
Επτά ελληνικές συμμετοχές, ανάμεσά τους και ο περυσινός Πρωταθλητής Ράλι, Λάμπρος Κύρκος, με το Γιώργο Πολυζώη στο δεξί μπάκετ του Mitsubishi Lancer EVO IX, θα μετρήσουν τις δυνάμεις τους απέναντι στο διεθνή ανταγωνισμό, τη στιγμή, που το ελληνικό ενδιαφέρον αναμένεται να είναι μεγαλύτερο, καθώς ο αγώνας - συγκεκριμένα το πρώτο σκέλος του Σαββάτου και η Κυριακή- προσμετρά στο ελληνικό Πρωτάθλημα!
Να σημειώσουμε ότι παρόντες φέτος θα είναι και 10 συμμετέχοντες στην κατηγορία παραγωγής, καθώς και οι νεαροί αγωνιζόμενοι στην κατηγορία WRC Academy, η οποία με 11 συμμετοχές αναμένεται να έχει υψηλό ενδιαφέρον, αφού τα Ford Fiesta R2 θα βρεθούν για πρώτη φορά στα απαιτητικά ελληνικά χώματα, συμμετέχοντας στην πρώτη ειδική διαδρομή της Πέμπτης (Κινέττα), της Παρασκευής και στο πρώτο σκέλος του Σαββάτου.
ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ 22 ΕΙΔΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΤΟΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ 2012 ( Με συνολικό μήκος 410 χλμ.)
Πέμπτη 24 Μαΐου
Εκκίνηση και πρώτη ειδική SS 1 Κινέττα – 25.44 χλμ – Ώρα 18.28’
Παρασκευή 25 Μαΐου
SS 2 Αγ. Μαρίνα – 13.80 χλμ – Ώρα 06.50’
SS 3 Θήβα 1 – 23.60 χλμ – Ώρα 08.28’
SS 4 Ελικώνας 1 – 19.89 χλμ – Ώρα 10.17’
Remote Service (Μαρίνα Ιτέας) – 15 λεπτά διάρκεια - ώρα 11:37 – 12:05
SS5 Βωξίτες – 23.17 χλμ – Ώρα 12.22’
SS 6 Δροσοχώρι – 23.68 χλμ – Ωρα 13.16’
Remote Service (Μαρίνα Ιτέας) – Ώρα 14.34 – 15.12
SS7 Βωξίτες 2 – Ώρα 15.29’
SS 8 Ελικώνας 2 – Ώρα 17.12’
SS9 Θήβα 2 – Ώρα 18.57’
Τερματισμός πρώτης μέρας στο Λουτράκι Service Park - ώρα 21.12’
Σάββατο 26 Μαΐου
SS10 Κλενια 1 – 17.41 χλμ – Ώρα 08.38’
SS 11 Γυμνό 1 – 17.61 χλμ – Ώρα 09.41’
SS12 Κεφαλάρι 1 – 18.40 χλμ – Ώρα 10.36’SS13 Ζηρια 1 – 21.36 χλμ – Ώρα 11.57’
Service στο Λουτράκι, από 13.32 έως 14.15.
SS 14 Κλενια 2 – Ώρα 15.05’
SS 15 Γυμνό 2 – Ώρα 16.08’
SS 16 Κεφαλάρι 2 – Ώρα 17.03’
SS 17 Ζήρια 2 – Ώρα 18.21’
Κυριακή 27 Μαΐου
SS18 Άγιοι Θεόδωροι 1 – 19.42 χλμ – Ώρα 08.44’
SS19 Νέα Πίσσια – 11.37 χλμ – Ώρα 09.15’
SS 20 Αγ. Θεόδωροι 2 – Ώρα 11.24’
SS 21 Νέα Πίσσια 2 – Ώρα 11.55’
SS22 Power Stage - Ώρα 14.11’
Τερματισμός αγώνα, στο Λουτράκι στις 15.30’
Η FIA σε συνεργασία με την ΕΛΠΑ έκαναν αρκετές αλλαγές στην οργάνωση του αγώνα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, με σκοπό να βρει το Ακρόπολις την παλιά του αίγλη. Ελπίζω φέτος να τα καταφέρουν, ώστε να γίνει ένας συναρπαστικός αγώνας, χωρίς ατυχήματα και με καλές εμφανίσεις από τα ελληνικά πληρώματα.
Όσοι θέλουν να ενημερωθούν για οργανωτικά θέματα μπορούν να επισκεφθούν την επίσημη ιστοσελίδα του ράλι Ακρόπολις: www.acropolisrally.gr
Μείνετε συντονισμένοι στο
για τα νέα και τις εξελίξεις της πλούσιας δράσης του Ράλι Ακρόπολις 2012.
Επιμέλεια: Ιάσονας Μαρκεσίνης